header-topdesk-better-support-happy-customers
TOPdesk en Dienstenlandkaart: een ijzersterke combinatie

TOPdesk en Dienstenlandkaart: een ijzersterke combinatie

Combineer TOPdesk met de Dienstenlandkaart en krijg meer inzicht en handvatten om je
dienstverlening continue te verbeteren.

De Dienstenlandkaart heeft sinds 2016 een betrokken samenwerking met TOPdesk, de ITSM-tool
voor het registreren van meldingen en het stroomlijnen van workflows. Veel IT-organisaties zijn
geïnteresseerd in het beter inzichtelijk maken en optimaliseren van hun eigen dienstverlening. Maar
hoe?

Combineer TOPdesk met de Dienstenlandkaart en krijg meer inzicht en handvatten om je dienstverlening continue te verbeteren.

Waarom een ijzersterke combinatie?

IT-organisaties registeren hun meldingen in TOPdesk en hieruit is data te genereren. Deze rapportage is gebaseerd op basis van het afhandelen van meldingen. Een melding kan goed en op tijd afgehandeld zijn, maar er is geen dieper inzicht in de kwaliteit van de dienstverlening van de leverancier.

De Dienstenlandkaart maakt gebruik van de TOPdesk-data in combinatie met haar eigen formule en laat het resultaat (visuele scores) op een game geïnspireerd bord zien. Er is duidelijk te zien bij welke onderwerpen de dienstverlening kan verbeteren. In plaats van leveranciers op hun blauwe ogen te vertrouwen, geeft de Dienstenlandkaart de IT-organisatie inzicht en kan het gesprek met de betreffende leverancier of oplosgroep worden aangegaan.

Ervaring uit de praktijk

“En dat is voor mij de meerwaarde van de Dienstenlandkaart. Het is niet alleen een cijfer, maar een hele landkaart en achtergrond van die cijfers. Je krijgt tools en processen om te zorgen dat je er ook echt wat mee kan. Die oude rapportages zijn gewoon kaal en de Dienstenlandkaart is driedimensionaal.”
Lees
hier het volledige hele verhaal.

Aanpak

De eerste stap is het configureren en meetbaar maken. Na enkele weken zijn de eerste resultaten al beschikbaar en kan het sturen en verbeteren beginnen. We trainen daarnaast een kernteam (procesmanagers, teamleiders en het IT-managementteam) tot meesters in het werken met de Dienstenlandkaart.

Neem contact op

Bel ons

Uiteraard is elke organisatie uniek. Wij leveren daarom geen standaard out-of-the box producten. Al onze producten en diensten worden up uw unieke organisatie afgestemd.

Heeft u vragen of wilt u weten of of wij een bepaalde dienst ook op uw situatie af kunnen stemmen?

U kunt ons natuurlijk ook gewoon even bellen. Bel Diderik Lock  via: +31 6 2124 5452‬

Gratis webinar

Meten, weten en continu verbeteren. Dat is waar wij voor staan in een notendop.

Eenmalig inzicht

Een assessment door onze ervaren consultants.

Permanent inzicht

Sturen op prestaties, analyseren en verbeteren is een continu proces.

Direct samen verbeteren

Samen brainstromen wat beter kan en ‘out of the box’ denken.

Training regievoeren en coaching

Regievoeren is een vak apart en het wordt steeds belangrijker.

Masterclass voor consultants

Deze Masterclass is speciaal voor ervaren IT Service Management consultants